شنبه 08ارديبهشت 1403

سبت 19 شوال 1445

Saturday 27 April 2024

مقررات جدید ثبت شرکت ها

تعداد نمایش : (0) تاریخ انتشار : 1401/06/23

1.    صحت سنجی و مطابقت اطلاعات مالی از جمله پرداخت نقدی سرمایه با مستندات بانکی شرکتهای تجاری از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها و ممیزی توسط کارشناسان مربوطه انجام پذیرد.
2.    در انواع شرکتهای تجاری که متقاضی ثبت سرمایه غیر نقدی در زمان تاسیس و یا افزایش سرمایه از محل سود، مطالبات، تجدید ارزیابی و سایر موارد  تامین مالی غیر نقدی دارند، مراتب ارزش گذاری اموال غیر نقد به تایید کارشناس رسمی دادگستری و یا حسابدار رسمی برسد و به مرجع ثبت ارائه شود.
3.    ثبت تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان انواع شرکتهای تجاری پس از تایید حسابدار رسمی امکان پذیر است.
4.    صحت سنجی اطلاعات اقامتگاه و کد پستی اشخاص حقوقی و مدیران با ارتباط الکترونیک با شرکت پست از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها مورد اقدام و از ارائه خدمات ثبتی به اشخاص حقوقی فاقد کد پستی و یا اقامتگاه جلوگیری به عمل آید.
5.    سند (آگهی) تاسیس انواع شرکتها که توسط مرجع ثبتی منتشر می‏گردد یکساله و تمدید و ثبت تغییرات آن منوط به تایید الکترونیک حسب مورد دستگاه متولی اعطای مجوز و سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی است.
6.    ارائه هر گونه خدمات ثبتی به شرکتهای ثبت شده از جمله ثبت تغییرات، پلمپ دفاتر تجاری، دفتر ثبت تجاری، مستلزم بروزرسانی اطلاعات در مواعد قانونی و حسب مورد تاییدیه الکترونیکی دستگاه متولی اعطای مجوز و سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‏باشد. در صورت عدم تسلیم تاییدیه های مذکور، پس از اخطار 15 روز از طریق سامانه ثنا و یا پایگاه اطلاعات سازمان ثبت ارائه هر گونه خدمات به آن شخص متوقف می‏ شود.

#مبارزه با فساد و منع ایجاد شرکت های صوری

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

منبع:سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی